Glemt adgangskode?
Opret konto
 

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Juridisk navn: Føniks Computer A/S

Organisationsform: 60 Aktieselskab

CVR. nr.: 26208637

Adresser:

Anelystparken 11A, 8381 Tilst

Falkoner Allé 47, 2000 Frederiksberg

E-mailadresse: kontakt@fcomputer.dk

Telefonnummer: 70606064

Etableringsår: 1997 (aktieselskab 2001)

 

Betaling

Hos Føniks A/S kan du betale på følgende måder:

Online:

• Dankort, Mastercard samt Visa Electron (SSL-krypteret). Vi trækker først beløbet, når vi har afsendt din ordre. Vær opmærksom på at følgende gebyrersatser gør sig gældende:

Dankort, Visa/Dankort og eDankort = 0,00 DKK

Andre kreditkort (f.eks. MasterCard og VisaElectron) = 1,00 %

Udenlandske kort = 1,85%

JCB kort = 3,75% (minimum 1,95,- DKK pr. transaktion)

• Bankoverførsel - Som udgangspunkt kun ved erhvervskøb, kun efter forudgående aftale.

• Expreslån (læs mere her)

• EAN - kun offentlige institutioner. Der tillægges kr. 18,- i håndteringsgebyr.

 

Ved afhentnings af forudbetalte varer i butik, skal du medbringe det betalingskort der er brugt ved ordre afgivelse, gyldigt dansk billede ID (kørekort / pas) samt adresse legitimation (sygesikring). Skulle du have glemt en af disse ting kan du blot betale i butikken og så tilbagefører vi online betalingen.
Hvis du ikke har mulighed for at afhente din bestilling personligt, men sender en anden efter varen, skal denne person betale varen i butikken, enten med kreditkort og pinkode eller kontant, og online betalingen tilbage føres.

Hvis ovenstående betingelser ikke er opfyldt kan vi desværre ikke udlevere varen.

Disse noget firkantede regler er ikke lavet for at gøre tingene besværligt for dig, men er en nødvendig sikkerheds foranstaltning for at imødegå den udbredte kreditkort svindel der desværre er.

I vores butikker:

Dankort, VISA, Mastercard, Debetkort (f.eks. Maestro og Electron)
Betalinger med kreditkort (f.eks. Mastercard) bliver pålagt gebyr.
Du kan se gebyrbeløbet på din kvittering.
Debetkort (f.eks. Dankort) bliver ikke pålagt gebyr.
Kontakt din kortudsteder, hvis du er i tvivl, om du har et kredit- eller debetkort.
Gebyr-satser:
Danske kreditkort (f.eks. MasterCard og VisaElectron) = 1,00 %
Udenlandske kreditkort = 1,85 %
JCB kort = 3,75% (minimum 1,95,- DKK pr. transaktion)

• Ekspresbank lån (læs mere her)

• Kontant (kun butikssalg)

 

Levering

Du kan vælge mellem to fragttyper:

· GLS - tilbydes på alle varer til kr. 0,-, på nær stationære computere samt ekstraordinært store forsendelser såsom store printere, TV o. lign.

· Post Danmark - tilbydes til kr. 99,- uanset størrelse og vægt

Din vare vil typisk ankomme 1-2 hverdage efter bestillingen af varer, der befinder sig i en af vores fysiske butikker.
Varer der befinder sig på fjernlager ved bestilling kan have længere leveringstid. Dette vil i så fald være angivet oven over varens lagerstatus.
Ved ordrer med flere varer bestemmer varen med den længste leveringstid ordrens leveringstid.

Bemærk venligst at alle priser er dagspriser samt at der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af valutaændringer, force majeure, leveringssvigt, udskudt levering fra Føniks A/S' grossister, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 21 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 21 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 21 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved enten at kontakte os på mail; kontakt@fcomputer.dk, eller ved hjælp af vores online sagsoprettelsessystem. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse samt her: Hent standardfortrydelsesformularen her

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE:

Der gælder de samme handelsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.

Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende og bestillingen er bindende fra bestillings afgivelses tidspunktet. Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.

Ordrer på produkter der ikke føres i normalt lagersortiment (grøn lagerstatus) kan ikke afbestilles, da ordren er bindende ved afgivelse af bestilling. Dette skyldes at vi, for hurtigst mulig effektuering af ordren, med det samme aflægger ordre, hos vores leverandør, hvilket ikke kan annulleres

Føniks A/S forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt.

· Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.

· Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder f.eks. større printer/kopimaskiner, TV og servere. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. DKK 1500,-.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

· Udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.

· Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

· Levering af plomberet computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på.

· Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret,

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder plomberingen på computersoftware.
Bemærk at hvis dit produkt leveres med et gratis tilhørende spil - også kaldet en gamebundle - så vil du ved brug af din 21 dages fortrydelsesret kun få det fulde beløb tilbagebetalt hvis det indeholdende spils serienøgle-felt er ubrudt. Ved brud på feltets forsegling forbeholder vi os retten til at fratrække spillets værdi i det tilbageførte beløb. Hvert spil er skønsmæssigt fastsat til DKK 300,-

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Det indebærer ikke personliggørelse af software, aktivering af licenser o.lign.
I en butik vil en udstillet vare, være sat op til demonstration. Ved levering af en computer, vil aktivering af software og opsætning med personlig bruger og oplysninger ikke være tilladt. Køber du f.eks. en projekter eller en skærm, er det ikke tilladt at montere denne på beslag, da dette efterlader skruemærker. Vær samtidigt opmærksom på ikke at fjerne beskyttelsesfilm fra produkter. Denne er til for at beskytte følsomme overflader. Fjernes beskyttelsesfilmen, vil produktet ikke længere kunne fremstå som nyt, da overfladen uundgåeligt vil bære brugstegn.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Såfremt varen har været åbnet, vil standen på varen skulle vurderes før vi udbetaler købsbeløbet, da der kan forekomme afslag i returbeløbet såfremt der er brugstegn eller mangler på det returnerede produkt.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Føniks A/S

Anelystparken 11A

8381 Tilst

Danmark

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, eller i vores butik på følgende adresse:

Føniks A/S

Falkoner Allé 47

2000 Frederiksberg


Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.fcomputer.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted, såfremt reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Føniks Computer A/S ombytter som udgangspunkt ikke pc system m.v. uden mulighed for først at konstatere defekten, samt muligheden for at udbedre en konstateret defekt.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Føniks A/S kan ikke gøres ansvarlig for tab af kundens data, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.

Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Føniks Computer A/S inden rimelig tid efter fejlen/manglen er opdaget.

Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Komplette PC-systemer, som ikke er købt samlet eller monteret af Føniks Computer A/S og hvor der skal fortages fejlsøgning, vil Føniks Computer A/S beregne tiden til fejlsøgning med timetaksten DKK 300 pr. halve time inkl. moms. Produkter der er omfattet af reklamationsretten og som er defekte vil herefter blive omskiftet til timetakst. Ønsker man ikke, at Føniks A/S foretager fejlfinding skal det defekte produkt afmonteres og sendes separat.

Føniks Computer A/S kan ikke gøres ansvarlig for tab af kundens data, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Føniks Computer A/S opfordrer derfor kunden til at tage kopi/backup af samtlige data.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Føniks Computer A/S's udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Tilbagesendte varer der ikke indeholder fejl

Ved indlevering/indsendelse af defekte varer til Føniks A/S, hvor fejlen er defineret og angivet af kunde og efterfølgende ikke kan konstateres af Føniks A/S, bliver varen returneret til kunden. Kunden vil blive pålagt gebyr for fejlsøgning á DKK 450,- samt evt. gebyr til dækning af fragtomkostninger ved indsendelse samt returfragt.

Medfølger der tilbehør, som ikke fremgår af den medsendte/medleverede fejlbeskrivelse, kan Føniks Computer A/S ikke gøres ansvarlig for en eventuel bortkomst af disse effekter.

En vare skal returneres vedlagt en fakturakopi eller et faktura nummer hvor produktet fremgår af samt en fejlbeskrivelse, ellers vil produktet blive henlagt til der foreligger fakturakopi samt en fejlbeskrivelse.

Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til Føniks A/S skal være forsvarligt indpakket.

Skader som følge af mangelfuld emballering kan medføre at reklamationsretten bortfalder.

Alle produkter, der modtages fra Føniks A/S indpakket i antistatisk emballage, skal ved returnering være indpakket i tilsvarende antistatisk emballage. Sker dette ikke, kan varen tage skade, hvilket kan resultere i at fortrydelsesretten eller reklamationsretten bortfalder.

Kompatibilitet

Føniks A/S kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer, som følge af ændringer i en konfiguration af Føniks A/S' sammensatte komponenter.

Føniks A/S kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer med hardware købt til selvmontering.

Varen kan indleveres eller sendes til: 
Føniks Computer A/S
Anelystparken 11A
8381 Tilst
Danmark

Varen kan indleveres men ikke sendes til:
Føniks Computer A/S
Falkoner Allé 47
2000 Frederiksberg

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Brug gerne vores RMA system – se hvordan her: Opret reklamation. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk venligst, at pakker skal sendes med omdeling. Pakker sendt uden omdeling, pr. efterkrav eller lignende. vil ikke blive modtaget.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, du kan spore din pakke hvis der skulle opstå problemer under forsendelsen.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, samt at informere dig omkring ordrens forløb.

Personoplysningerne registreres hos Føniks Computer A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og medarbejdere for Føniks Computer A/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på www.fcomputer.dk er Stefan Leth Elbæk.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Alle oplysninger transmitteres krypteret, dette sker med perfect forward security som sikrer hver session individuelt. Vores server er desuden sat op med HSTS som sikrer at din forbindelse til os altid vil være krypteret.

Accepterer du vores handelsbetingelser ifm. afgivelse af en ordre, tillader vi os at kontakte dig på mail omkring din købsoplevelse, eller et ikke fuldført køb. Dette kan være i tilfælde af tekniske problemer eller mislykket betaling. Vi vil kun kontakte dig 1 gang omkring det mislykkede forsøg på afgivelse af ordre.
Vi fremsender, på ordrer hvor dette er relevant, informationer om reklamationsberettigede fejl, samt information om tilkøb af forsikring.
Vi videregiver din mailadresse til Trustpilot.

Som registreret hos www.fcomputer.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Føniks Computer A/S via e-mail: stefan@fcomputer.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeserviceansvarlig, Stefan Leth Elbæk, på mail; stefan@fcomputer.dk.
Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indgive en klage (Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.) Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her:http://ec.europa.eu/consumers/odr/.