Ekspres Bank FAQ
Her finder du de oftest stillede spørgsmål omkring finansiering via Ekspres Bank.
Du kan finde flere, og mere dybdegående hjælpeartikler på Ekspres Banks hjemmeside
Du kan også kontakte Ekspres Bank Kundeservice her:
kundeservice@ekspresbankmail.dk
Tlf.: 70 23 58 02
- Hvor kan jeg se min restgæld?
Du kan altid se din restgæld, kontooversigt og seneste posteringer via Min konto. Du logger på Min Konto med dit NemID. Under punktet: -Betaling / Indfrielse af lån kan du beregne din præcise restgæld. Under -Kontooversigt kan du se de seneste posteringer på dit lån og du kan søge 12 måneder tilbage i posteringer. Du kan logge på Min Konto Her
- Hvad er indfrielsesbeløbet på mit lån?
Du kan finde indfrielsesbeløbet på dit lån via Min konto. Du logger på Min Konto med dit NemID. Vælg Betaling herefter, Indfrielse af lån. Til højre kan du nu vælge, hvilket lån du vil indfri, samt om du vil modtage et indbetalingskort eller lave en kontooverførsel. Vælg dato for indfrielse og tryk på næste. På siden bliver dit indfrielsesbeløb beregnet og når du trykker send, får du dine betalingsoplysninger. Du kan logge på Min Konto Her
- Kan jeg indbetale ekstra på mit lån?
Ja, ekstra indbetalinger er muligt alle dage. Det koster ikke noget at betale ekstra ind på dit lån og dermed indfri restgælden før tid. Tværtimod bliver dit lån overordnet billigere, når du indfrier det før tid.
Du betaler ikke noget ekstra gebyr for at betale dit lån hurtigere af.
Beløbet skal overføres til Ekspres Bank's konto i Danske Bank: Reg.nr.: 4183 Konto nr.: 3001 344 072
I teksten til modtager: skriv dit lånenummer
Du kan se dit lånenummer øverst i højre hjørne på din låneaftale. Din indbetaling registreres på dit lån efter 1-2 hverdage.
- Koster det noget at indfri mit lån før tid?
Du kan altid indfri dit lån før tid og du betaler ikke ekstra gebyr for det. Ekspres Bank beregner kun renter og månedlige gebyrer på lånet indtil din indfrielse. Du kan beregne dit indfrielsesbeløb via Min Konto. Du logger på Min Konto med dit NemID.
Du kan logge på Her
- Hvorfor har jeg fået afslag på min ansøgning?
Afslag gives på baggrund af en samlet kreditvurdering. Kreditpolitikkerne er fortrolige oplysninger, som Ekspres Bank ikke offentliggører helt eller delvist. Derfor begrundes afslag ikke.
- Indberetter Ekspres Bank mine renteudgifter til SKAT?
Ekspres Bank indberetter alle dine renteudgifter hvert år, før din årsopgørelse bliver beregnet. Du skal derfor ikke selv huske at indberette noget. Du kan altid se dine renteudgifter via Min konto. Du logger på Min Konto med dit NemID. Vælg Kontoudtog derefter Rente sidste år. Du kan logge på Min Konto Her
5 gode råd til dig der overvejer finansiering
-
Hav altid overblik over din økonomi!
Hvor meget er det fx realistisk for dig at betale tilbage, hvis du optager et nyt lån? Få overblik over dine indtægter og udgifter med Ekspres Banks budgetmodel her.
- Hvem er låneudbyderen?
Undersøg altid hvem du låner penge af. Søger du om lån via nettet, bør der være en tydelig afsender og kontaktinformationen skal være nem at finde. Trustpilot er også en god pegepind for, om udbyderen er troværdig.
Du kan besøge Ekspres Bank på Trustpilot her.
- Forstå før du skriver under!
Skriv aldrig under på noget, som du ikke forstår eller ikke kan overskue konsekvensen af. Kontakt din låneudbyder, hvis du har brug for, at de hjælper dig med at forstå din låneaftale.
- Betal dit månedlige afdrag til tiden!
Hvis du udskyder din betaling, udskyder du bare problemet. Og problemet går ikke væk af sig selv. Kan du ikke betale, skal du straks kontakte din låneudbyder. De har ofte mulighed for at lave en aftale med dig og en plan for din tilbagebetaling.
- Bevar overblikket over din økonomi!
Mister du overblikket – så søg hjælp eller rådgivning. Alle kan løbe ind i situationer, som har indflydelse på økonomien. Fx skilsmisse, arbejdsløshed, dødsfald eller sygdom. Det er vigtigt, at du reagerer.