Glemt adgangskode?
Opret konto

Lenovo ThinkPad til erhverv - Lenovo ThinkPad er ideel til erhverv

Oprettet: 06-06-2017

Lenovo er et solidt mærke af computere, hvor man altid kan med en smart og stærk computer, selvom prisen er meget lav. ThinkPad serien, som er over 20 år gammel, har været med til at revolutionere den bærbare computerindustri, da den var en af de første bæredygtige og stærke computere af den størrelse. Dette har gjort Thinkpad serien til en stor succes. Specielt indenfor erhvervsmarkedet ser man ThinkPads popularitet, da computerne aldrig skuffer når der arbejdes. Her i dette blogindlæg vil vi give dig et overblik af Lenovos ThinkPad serie og forklare hvordan det kan være, at Thinkpad serien har fået så meget popularitet igennem deres 22 år på markedet. Hvis man ønsker at se specifikationerne fra specifikke ThinkPad computere, kan du trykke på dette link, som fører dig videre til vores sortiment af Lenovo bærbare computere:

Lenovo ThinkPad til erhverv

Lenovo fører succesen videre

Serien ThinkPad blev oprindeligt designet, udviklet og solgt af IBM indtil Lenovo overtog brandet i 2005 efter de opkøbte IBM’s PC forretning. De er kendte for deres minimalistiske, sorte design, som oprindeligt blev lavet i 1990 af industriel designer Richard Sapper baseret på konceptet om en traditionel japansk Bento madkasse, som først afslører hvad den virkeligt indeholder når man åbner den. Ifølge senere interviews med Richard Sapper, har han også karakteriseret det simple ThinkPad design, som egner sig perfekt som firmacomputer, til at være så elementært som en simpel, sort cigarkasse og med lignende proportioner, der tilbyder en ”overraskelse” når de åbnes.

Erhvervscomputer

ThinkPads er specielt populære hos store virksomheder, små virksomheder og skoler. Det praktiske og stærke design kombineret med styrken i selve computeren gør, at de kan klare stort set alle opgaver som de bliver stillet på skoler og virksomheder. Der er dog også flere og flere private mennesker som nyder godt af disse computere, da de også nyder godt af det holdbare design, stærke specifikationer og den relative høje gensalgsværdi.
Lige fra da ThinkPad serien blev udviklet, har de været et stort hit som arbejdscomputere i større virksomheder. Det var også IBM’s primære mål med ThinkPad serien, at de skulle lave en computer som var perfekt til erhverv.

Sammenhold udover det sædvanlige

Teknologi kan ændre sig fra model til model, men det overordnede indtryk af en ThinkPad er forblevet siden 1992. I en verden fyldt med redesign og makeovers har ThinkPad forblevet tro mod sin oprindelige vision. Peter Hortensius har flere gange henvist til kernen af ThinkPad teamet, som har ændret sig overraskende lidt i de sidste to årtier. ThinkPads er udviklet ud fra et stabilt hold, hvor de samme mennesker, som har utroligt meget viden indenfor branchen, har arbejdet på at opretholde og ikke mindst udvide ThinkPads popularitet. Formanden Peter Hortensius kan efter 22 år genkende mange mennesker på ThinkPads team, som har været med fra starten.

Tilpasset design

Selvfølgelig er der en fin linje mellem en helt bevidst strategi og en manglende evne til at innovere, og ThinkPad kan heldigvis finde ud af at holde sig oppe til moden. Da computere som MacBook Air begyndte at sætte standarden for tastaturer, pegefelter og designs, begyndte ord som "kedelig" at dukke op og beskrive ThinkPads. Selve computerne var stadigvæk meget stærke og havde stadig deres varemærke, sorte facader og røde Trackpoints, men de havde mistet deres appel i en tid, hvor computerkraft ikke længere var noget at prale af og udseende var en vigtig del. Thinkpad udkom derfor med flere og flere pc’er, som havde et pænere design, men den primære fokus var at lave en computer som er så rar at arbejde ved som overhovedet muligt, hvilket positionerer ThinkPads som en af de førende slags af computere på erhvervsmarkedet og i skolerne.

Forblive dominerende inden for computerindustrien

Få serier af computere kan børste sig selv med samme succes som ThinkPad, og der er ikke nogen, som har formået at opretholde succesen i en lige så lang periode. Mange af ThinkPads konkurrenter i 1992 producerer ikke engang computere mere, og dem, der gør, ville være uigenkendelig til de normale computerejere dengang - Compaq, Toshiba, og hver anden konkurrencedygtig virksomhed fra 1992, har enten ændret sin strategi helt eller opgivet at forsøge. Lenovo annoncerede i 2010, at de havde solgt 60.000.000 ThinkPads, og virksomheden fortsætter med at vokse - for tiden kæmper Lenovo frem og tilbage om titlen som verdens største pc-leverandør.