Black Friday 2017 - en anderledes Black Friday hos Føniks Computer

Sidst opdateret: 29-11-2017 15:59:25
Oprettet: 17-11-2017

KÆMPE KONKURRENCE!

VINDEREN ER FUNDET  - TILLYKKE TIL SNORRE PLENBORG SOM BLEV DEN HELDIGE VINDER AF KONKURRENCEN :)

Snorre har fået besked om at han er dagens heldige kartoffel, og vi følger op i næste uge med billeder fra præmieoverrækkelsen.

 

Blandt alle køb foretaget fra og med fredag d. 24/11-2017 kl. 00:01 til og med d. mandag d. 27/11-2017 kl. 23:59, trækkes lod om et vanvittigt gaming-setup!
Du har både fredag, resten af weekenden, og hele "Cyber Monday" til, i ro og mag, at beslutte dig for hvilken vare der passer præcist til dine behov.
Måske har du bare brug for en musemåtte, måske skal du bruge en ny bærbar? Uanset hvad, deltager du i konkurrencen, så længe dit køb er foretaget i ovenstående tidsrum.

Pakken består af følgende produkter, med en samlet udsalgspris på DKK 24.108,-*!

  • Føniks Gamer Computer
    Intel i7 7700K processor
    ASUS Z270E Gaming bundkort
    Corsair 16GB 3000Mhz LPX RAM
    Corsair H100i V2 vandkøler
    Corsair Crystal Series 460X RGB kabinet
    Corsair RM650x strømforsyning
    ASUS ROG GTX 1080 8GB
    Samsung EVO 960 500GB SSD
    Windows 10 Home
  • Zowie by BenQ XL2540 240Hz gamer skærm
  • Corsair K70 RGB gamer tastatur
  • Corsair Glaive RGB gamer mus
  • Corsair Polaris MM800 RGB musemåtte
  • Corsair Void Pro RGB gamer headset
  • Arozzi VX500 gamer briller
  • Eksklusiv Føniks Computer Hoodie

Konkurrencen er købsbetinget. Vinderen findes ved lodtrækning blandt alle kunder der har placeret min. 1 ordre i perioden. Vinderen trækkes d. 29/11-2017 og vinderens navn annonceres her på siden. Præmien kan ved forudgående aftale afhentes i en af vores butikker, eller fremsendes til vinderens adresse, uden omkostning.

*Pris pr. 21/11-2017

Black Friday hos Føniks Computer

Hos Føniks Computer har vi valgt en anderledes tilgang til Black Friday - vi deltager ikke i Black Friday på samme måde som andre butikker, og det er der mange gode grunde til.
I vores lille land, kan vi ikke matche de amerikanske Black Friday tilbud. Bl.a. har vi ikke samme volumen på varesalget her i lille DK, som de har i USA.
Vi ville gerne, men det er simpelthen ikke muligt. Mange tror der er store fortjenester på elektronik, men det er ikke tilfældet. Der er ikke 40-50-70 procent man lige kan skære af i en håndevending. Skulle vi lave ægte amerikanske Black Friday tilbud, ville vi hurtigt tabe millioner af kroner. I stedet vil vi hellere fokusere på, hver eneste dag, at levere gode produkter, fantastisk rådgivning og en endnu bedre serviceoplevelse. Alt sammen til den bedst mulige pris, til enhver tid.
Og forstå os ret - vi elsker gode priser og ægte tilbud, og har altid super skarpe priser på et stort udvalg af varer. Se f.eks. disse aktuelle, udvalgte tilbud:

  • Bærbare computere fra Lenovo, ASUS, AcerMSI og HP - spar helt op til kr. 5.000,-
  • Gamer skærme fra Acer - spar helt op til kr. 1.300,-
  • Grafikkort fra ASUS 
  • I vores Demo Outlet finder du også altid mange gode tilbud på f.eks. fremviste produkter.

En anden grund til at vi ikke deltager i Black Friday, er fordi vi har en lidt anderledes tilgang til salg.
Vores sælgere får f.eks. ingen provision for at sælge en dyrere løsning. Vi anbefaler tit en billigere løsning til vores kunder, da vi rent faktisk spørger ind til kundens behov – noget der tit overrasker. Det skal, efter vores mening, ikke handle om den største besparelse – det skal handle om det rigtige produkt til den rigtige pris. Du kan sagtens købe en bærbar til 6.000 kr. hvor førprisen har stået til 10.000 kr., men det gør det ikke nødvendigvis til det bedste køb til 6.000 kr.

Samtidig ønsker vi at skabe lidt omtanke for hvordan vi handler. Har man virkelig brug for noget, bare fordi det er på tilbud? Er en vare et godt køb, bare fordi man sparer penge? Og er tilbuddet egentlig så godt som det ser ud til? Vi oplever mange gange at kunder henvender sig med et tilbud de vil høre om vi kan matche – og ofte kan vi finde et tilsvarende eller bedre produkt, til en bedre pris – selvom vi ikke har tilbud på varen. Prisen er bare rigtig fra starten af :)

Har I altid gjort sådan?

I 2015 afholdte vi en konkurrence. Her kunne Black Friday interesserede kunder deltage i lodtrækningen om en bærbar computer. Det fik vi rigtig positiv respons på, da vi i samme opslag havde spillet med åbne kort, og fortalte vores kunder præcis hvorfor vi ikke deltog.

I 2016 gik vi skridtet videre, og prikkede endnu mere til folks opfattelse af Black Friday. Vi havde igen fokus på den ærlige årsag til ikke at deltage, og denne gang valgte vi at donere 10.000 kr. til Røde Kors. Det fik vi utroligt positiv respons på – vores Facebook flød over med glade kommentarer, og vi fik mails fra kunder der synes det var et rigtig godt initiativ. Både ærligheden og ikke mindst donationen. Jeg tror også det viste at vores manglende deltagelse ikke skyldes nærighed, men rent faktisk var en reel udmelding, og et tydeligt tegn på at vi blot ønsker at gøre tingene anderledes.

2017 byder igen på en alternativ Black Friday hos Føniks Computer – denne gang med en storslået konkurrence - og så fortsætter vi selvfølgelig med de mange gode priser man allerede finder på fcomputer.dk og i vores fysiske butikker i Aarhus og København. Priserne er ens både online og i butikkerne, og det samme er den gode service. Det hænger meget godt sammen med endnu en grund til ikke at deltage i Black Friday. Det er måske næsten den mest kontroversielle:
Vi mener Black Friday er dårlig kundeservice.

Og det er nok en udtalelse der kommer til at undre de fleste, for hvordan kan bedre priser være dårlig service? En god pris er selvfølgelig ikke dårlig service i sig selv – vi er store tilhængere af gode priser, men vi har også set skuffelsen hos folk, der ikke når et begrænset tilbud. Vi har set folk købe varer de slet ikke blev glade for, bare fordi de var på tilbud. Vi har set folk der stresser rundt, ligger i en kold kø i flere timer, oplever alt for lang leveringstid, tilbud der ikke har været så gode som påstået, og generelt en rigtig utilfredsstillende købsoplevelse. Alt sammen fordi butikken vælger kun at have tilbuddet tilgængeligt på én dag – netop den dag hvor alle andre også er på tilbudsjagt.
Det er simpelthen ikke en oplevelse vi mener vores kunder er tjent med. Vi vil gerne tage os tid til vores kunder, og mener ikke vores kunder skal stresse for at kunne få det rigtige produkt til den rigtige pris. Det skal være nemt at handle hos os, og kundens behov skal være i fokus – alle årets dage!

Vi glæder os til at betjene dig - både på Black Friday og alle årets andre dage :)